AO Johansen fortsætter den gode udvikling.

AO har de seneste år vist gode resultater og for første kvartal af 2022 fortsætter det.

Lidt afdæmpet, men stadig fremad, og det er faktisk flot.

Omsætningen udgjorde for 1. kvartal 2022 i alt 1.251,3 mio. kr., hvilket er 20,8 mio. kr. eller 1,7 % højere
end i 1. kvartal 2021. Inden for B2B-segmentet ses en vækst på 10,3 % sammenlignet med sidste år,
mens B2C-segmentet falder 32,8 % i forhold til 2021. I 1. kvartal 2021 oplevedes ekstraordinær høj
nethandel drevet af COVID-19-pandemien og deraf følgende nedlukninger af byggemarkederne.
Omsætning i B2C-segmentet er 26,0 % højere end i 1. kvartal 2020.
• I forhold til 1. kvartal 2021 er bruttomarginen i 1. kvartal 2022 steget med 0,2 %-point. Bruttomarginen er negativt påvirket af den lavere andel af B2C-omsætning i forhold til samme periode sidste år, mens
reducerede distributionsomkostninger og prisstigninger har bevirket, at den samlede udvikling er positiv.
• Overskud før skat udgør i 1. kvartal i alt 110,8 mio. kr. og EBITDA-grad 8,9 % mod henholdsvis 107,9 mio. kr. og 8,8 % i 1. kvartal 2021.