Det er Danfoss, som viser vejen for Taiwans klimamål.

Taiwan har sat flere transportrelaterede klimamål, da det sigter mod at blive et netto-nul-land i 2050. Disse omfatter et mål om, at alle nye personbiler skal have nul-emission ved afgangsrøret i 2040, mens andelen af ​​nye elbiler på landets veje vil nå op på 60 % i 2035. Derudover presser regeringen på for, at hele dens flåde på 16.000 busser skal være fuldt elektriske i 2030, og tilbyder tilskud til busoperatører for at hjælpe med at nå dette mål.

Chung-Shin Bus Group vil bringe 150 fuldt elektriske busser med Danfoss’ Editron-teknologi i drift i Taipei og New Taipei City inden udgangen af ​​2022. Hver bus inkluderer en PMI318B elektrisk drivlinje med en motor, en inverter og en seks-trins transmission. Danfoss’ Editron-drivlinjer er kompakte og lette, afgørende fordele for busser, hvor plads og vægt er afgørende. De tilbyder også 30 % øget effektivitet og reducerer driftsomkostningerne med det samme tal sammenlignet med traditionelle dieseldrevne busser. Yderligere 100 Chung-Shin Bus Group-busser med drivlinjer fremstillet af Danfoss’ Editron-division forventes at komme i drift i 2023.

I en kommentar til projektet sagde Christophe Natter , vicepræsident for OEM-salg for Danfoss Power Solutions:

“Med høj drejningsmomentydelse, bredt betjeningsområde og integreret gearkasse er vores motorvejsdrev perfekt egnet til busapplikationer. Chung-Shin Bus Group modtog solide referencer for vores løsning fra vores andre kunder verden over, hvilket gav dem tillid til, at vi er den rigtige partner til at slutte sig til dem på deres elektrificeringsrejse.”