AO Johansen har aflagt halvårsregnskab for 2025.
Topchefen Niels Johansen kalder resultatet for “tilfredstillende”.
Men kære Niels Johansen:
“Det er godt gået. Det er flot, og du fortjener et skulderklap.”
AO Johansen har løbende gennem de seneste år trimmet virksomheden med opkøb og udvikling og samtidig også tilpasset virksomheden.
Resultaterne ses nu med det flotte halvårsregnskab.
Omsætningen for de første 6 måneder af 2025 viser næsten 3 mia. kr. Præcist er tallet 2,982 mia. kr. Det er 17% bedre end tilsvarende periode i 2024.
Bruttroavancen er steget til 714 mio. kr., hvilket er 21% bedre end 2024.
Personaleomkostninger er på 333 mio. En stigning på 16%. I den høje ender, men det skal sammenholdes med udviklingen og opkøbene. Så det er acceptabelt.
Resultat før skat er tilbage over de 100 mio. kr. i overskud. Helt præcist for 2025 er overskuddet på på 102,6 mio. kr. mod 72 mio. kr. i 2024.
Sverige
Sverige er et kapitel for sig.
Her har AO-basen været VA i Skåne-området, men så etablerede AO sig i Stockholm-området i 2024. Og der har været fokus på at bruge den nye lokation som fodfæste til at ekspandere i Stockholm-området. Butikkerne i Västerås og Uppsala åbnede i andet kvartal af 2025, og en tredje butik er planlagt til at åbne i Örebro i januar 2026.
Det svenske marked er kendetegnet ved få dominerende konkurrenter, og AO Sverige sigter mod at etablere sig som et stærkt og levedygtigt alternativ under disse markedsforhold.
Første halvdel af 2025 viste en tilfredsstillende vækst på 41% i AO Sverige, hvor 20% var tilkøbt vækst og 21% var organisk/greenfield-vækst.
Tillykke Niels Johansen. Det er flot.