Lindab A/S’ nye strategi med overskriften ”Sammen skaber vi morgendagens arkitektur og indeklima” sætter øget fokus på både udvikling af den enkelte medarbejder og organisationens måde at arbejde på.
”Nyt CRM-system, ny hjemmeside og webshop samt nye spændende produkter og løsninger til bæredygtigt byggeri bliver omdrejningspunktet for morgendagens Lindab. Vores tilgang til at sikre bæredygtighed og et mindre klimaaftryk, samt anvende de nyeste teknologier i både fremstilling, logistik og administration, kommer til at kræve nye kompetencer og investeringer, hvilket også bliver en spændende rejse.” fortæller Heino Juhl, nytiltrådt adm. direktør for Lindab i Danmark.
Og det bliver en spændende rejse for Lindab.
Og der er det rar at have en visionær leder i spidsen.
Heino Juhl er per 17. maj 2021 tiltrådt som ny administrerende direktør for Lindab A/S, der fra hovedkontoret i Haderslev beskæftiger mere end 500 medarbejdere.
46-årige Heino Juhl, der kommer fra en stilling som HR- og marketingchef hos Lindab skal som nævnt stå i spidsen for virksomhedens videre arbejde med digitalisering og bæredygtighed med mennesket i midten.
”Det, der er fantastisk ved Lindab er, at vi er en meget robust virksomhed med en stærk kultur, der bunder i vores kerneværdier. Vi har en stærk relation ud til vores kunder, som er opbygget gennem mange år af vores dygtige organisation. Den relation vil vi altid have respekt for, og det er med kundens succes som målsætning, at vi arbejder dedikeret med digitalisering og bæredygtighed,” siger Heino Juhl, ny administrerende direktør i Lindab A/S.
Bygger bro mellem medarbejdere og marked
I sin tid som HR- og marketingchef har Heino Juhl haft særligt fokus på at øge kendskabet til Lindabs produkter i markedet, styrke Lindabs brand og samtidig bevare høj trivsel og motivation blandt medarbejderne. Det fokus har blandt andet ført til indførelsen af en kundeundersøgelse, Lindab Lytter, og en Great Place to Work-certificering, som én af landets bedste arbejdspladser.
En stærk kulturbærer
I sin tid som HR- og marketingchef har Heino Juhl arbejdet tæt sammen med Mette Brøndum, der har stor tiltro til sin afløser.
”Jeg er glad for at give stafetten videre til Heino, som er en stærk kulturbærer med stor forståelse for forretningen. Med sit kommercielle, strategiske og samlende mind-set skal han videreføre Lindabs udvikling mod at blive en endnu mere moderne virksomhed, hvor bæredygtighed, digitalisering og mennesker er højt på agendaen,” siger Mette Brøndum.
Skarpt fokus på opkøb og nye forretningsområder
Mette Brøndum har sideløbende med rollen som administrerende direktør for Lindab A/S også haft ansvaret som regionsdirektør med overordnet ansvar for Region Vesteuropa. En region som de seneste år har oplevet vækst. En række opkøb i England og Irland samt en positiv udvikling i Benelux og Danmark har medført et øget behov for fokus.
”Lindab vokser på alle fronter, og jeg glæder mig til at kunne rette min fulde opmærksomhed mod arbejdet i salgsregionen, hvor vi fortsat vil have fokus på nye forretningsområder og opkøb samt at sikre, at vi tænker bæredygtighed og digitalisering i alle lande,” siger Mette Brøndum.
Om Heino Juhl:
- Heino Juhl har været ansat i Lindab A/S siden 2017, hvor han tiltrådte som marketingchef.
- I 2018 blev han yderligere ansvarlig for HR og indtrådte som en del af direktionen.
- Heino er uddannet HD i Marketing Management samt merkonom og uddannet grafiker.
- Inden han kom til Lindab har han brugt det meste af sit arbejdsliv inden for reklamebranchen, hvor han blandt andet har været afdelingsdirektør hos virksomheden Marketsquare og arbejdet med byggemarkedskæder og detailhandlen.