Dagens VVS dømte Sanistaal som “flopper”, fordi der ikke på nettet var adgang til til deres kvartalsregnskab, som lovet.

Der er der nu – en 10-12 timer senere.

Og Sanistaal går fra tommelfinger ned til til tommelfinger op.

Første kvartal 2021 viser nemlig en fremgang i omsætning på 3,2% til 861 mio. kr. Det er især den danske forretningsdel der går frem. Hele plus 5,7% er fremgangen i Danmark.

Og bag dette tal er der en flot fremgang i det digitale salg på 20%. Bag ordene “digitalt salg” gemmer sig webshop, apps, EDI og såkaldte værdiskabende koncepter.

Det digitale salg udgør 44,5% af moderselskabets omsætningslinier. Ikke omsætning, men omsætningslinier.

Driftsindtjeningen(EBITDA) ender på 47 mio.kr i overskud for første kvartal 2021. Dette tal var på 35 mio. kr. i 2020, og bundlinie-fremgangen bevirker, at Sanistaal opjusterer forventningerne for hele året til et overskud på 150-180 mio. kr. i stedet for 140-170 mio. kr.