AO`s årsregnskab for 2018 er spændende læsning.
For tal-nørder er der masser af tal omkring udviklingen med stigende omsætning på 3,4 mia. kr. og et overskud på 118 mio. kr.
Disse tal har Dagens VVS tidligere skrevet om.
Men i årsrapporten fortælles også om AO`s visioner for fremtiden.
Årsrapporten prydes simpelthen af en stregkode, og undervejs i rapporten fortælles om, hvordan AO går den digitale vej i samhandlen med kunderne, men også om den enkle super-gode ide`.
Det sidste først.
Mange små virksomheder savner engang imellem et mødelokale til møde med kunderne. Det løser AO ved , at gøre det muligt at låne mødelokaler til afholdelse af alt fra kunde-, leverandør og personalemøder. AO siger: “Væk er bøvlet med at skaffe plads og midler til mødelokalefaciliteter – og kaffen.”. Flot nytænkning, AO.
På det digitale har AO lanceret muligheden for at skanne varer og færdiggøre ordrer på mobilen, når kunderne handler i de enkle butikker. AO siger. “Vi mener det alvorligt, når vi siger, at ”vi gi’r en hånd med”, for som IT-, viden- og logistikvirksomhed er det vigtigt, at vi tager nye teknologier til os og forstår at omsætte dem til services, som bidrager positivt til, at vores kunders hverdag bliver lettere – og i sidste ende mere lønsom.”
”Afslut med mobil” er et andet nyt AO-tiltag, som giver kunderne mulighed for at benytte mobilen som skanner og til at afslutte ordrer med, lige meget hvor man er i butikken. Det eneste, man skal gøre, inden man går ud, er at vise personalet, at ordren er gennemført.
Så er man klar til at komme afsted igen.
Derudover er der udviklet stemmesøg, når der skal findes varer på AO.dk. Selvbetjening er for alvor blevet indført i det forgangne år, og straksafhentning letter også kundernes dagligdag. Med straksafhentning har man landet over muligheden for at bestille og afhente varer indenfor en time. Varerne står pakket og klar.
Mange spændende,visionære tiltag, der viser en grossist, der er på forkant med udviklingen og er i stadig bevægelse.